Träningsmetoder

Ja, om mina metoder är bra eller inte vet jag inte än, det får vi se!

Hittils springer jag enligt två metoder:

1. Uppför backar. Jag springer uppför alla backar och sedan går jag på plan mark. Detta tror jag är ett bra sätt att komma igång med löpning, man har små små mål i taget, bara denna backen sedan kan jag gå. Vill man utöka kan man antingen välja en slinga med mer backar eller springa en bit längre efter backens slut.

2. Med pulsklocka. Jag springer i och för sig alltid med pulsklocka nuförtiden (skulle jag glömma den har jag ingen lust att träna, det blir inget roligt …), men jag försöker hålla mig till de olika pulszonerna 2 och 3. Så fort jag åker ur zon 3 (hög puls, över 165 ungefär) så får jag börja gå. Jag går tills pulsen är nere i zon 1 och då springer jag igen. Denna metoden är inget bra om man är fler som springer ihop, man har sällan samma puls …

3. Läs mina träningstips här också!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>